Sunday, September 9, 2018

THEMERA by MADU POWER PRODUCT BERASASKAN MADU DAN HERBA TERPILIH


{PESAKIT KENCING MANIS}
Themera by Madu Power
Product yang berasaskan madu dan Herba herba yang berkhasiat bagi

HERBA PILIH THEMERA BAGI KENCING MANIS 

1.GINSENG

Ginseng adalah nama kolektif untuk pelbagai jenis tumbuhan yang berbeza. Dalam beberapa kajian menggunakan ginseng Amerika, penurunan dalam glukosa darah ketika berpuasa dilaporkan. Pelbagai ginseng termasuk ginseng Korea, ginseng Siberia, ginseng Amerika dan ginseng Jepun.

Dalam sesetengah tumbuhan, terutamanya spesies panax, dipuji sebagai ‘penyembuhan semua’. Sama seperti kebanyakan herba yang digunakan di seluruh dunia dalam rawatan pesakit kencing manis, kajian lanjut jangka panjang diperlukan untuk mengesahkan keberkesanan Ginseng.

2. MULLBERRY

Mulllberries menggalakkan kekuatan saluran darah yang mempunyai sifat perlindungan terhadap bentuk kerosakan retina pada orang
Ekstrak mullberry tidak diiktiraf sebagai rawatan untuk kencing manis tetapi orang yang menghidap diabetes mungkin menyedari bahawa ia membantu menurunkan tahap glukosa darah.

3. KAYU MANIS

Kayu manis boleh membantu mengawal tahap glukosa darah. Kayu manis adalah rempah yang manis tetapi tajam dan berasal dari kulit pokok kayu liar, yang tumbuh di kawasan tropika di Asia Tenggara, Amerika Selatan dan Caribbean.
Penggunaan kayu manis bermula beribu-ribu tahun dan sangat dihargai di kalangan banyak tamadun purba. Kayu manis, sering digunakan dalam memasak dan membakar, semakin dikaitkan dengan penambahbaikan dalam rawatan seperti kencing manis.
Penyelidikan telah mencadangkan agar kayu manis dapat membantu meningkatkan tahap glukosa darah dan meningkatkan kepekaan insulin. Hasil daripada kajian klinikal yang diterbitkan dalam jurnal Diabetes Care pada tahun 2003 menunjukkan bahawa kulit kayu manis mengurangkan kadar glukosa darah dan kolesterol pada orang dengan diabetes jenis 2, dan boleh mengurangkan faktor risiko yang berkaitan dengan penyakit kencing manis dan kardiovaskular.

4 HALIA
Halia boleh membantu dengan kawalan glisemik, rembesan insulin dan perlindungan katarak. Halia telah digunakan selama berabad-abad dalam masakan dan perubatan Asia. Ia lazim digunakan sebagai rempah atau perasa dalam memasak, juga sebagai alternatif ‘rawatan herba’ untuk pelbagai penyakit seperti mual dan pencernaan, dan untuk wangian dalam sabun dan kosmetik.
Satu kajian yang diterbitkan dalam edisi Ogos 2012 jurnal produk semulajadi Planta Medica mencadangkan bahawa halia boleh membantu kawalan gula darah jangka panjang untuk pesakit diabetes jenis 2. Penyelidik dari University of Sydney, Australia, mendapati bahawa ekstrak dari Buderim Ginger (minyak halia Australia) yang kaya dengan gingerol me
njadi komponen aktif utama dan boleh meningkatkan pengambilan glukosa ke dalam sel-sel otot tanpa menggunakan insulin seterusnya membantu dalam pengurusan paras gula darah tinggi.

5.MADU LEBAH
Commission on Scientific Signs of Qur’an & Sunnah
Adalah lembaga pengkajian aspek Sains & teknologi dalam Al-Qur’an dan Sunnah. Didirikan pada tahun 1987 di bawah suvervisi Rabithah Alam Islami di Makkah Al-Mukarromah. Penggagasnya adalah seorang ulama asal Yaman, Syekh Abdul Majid Zendani. Beliau adalah seorang ahli farmasi yang sangat menguasasi sains moderen, tafsir dan hadits. Sekarang dipimpin oleh Syekh Dr. Abdullah Al-Mushlih, seorang ulama Saudi Arabia.Majalah Al-I’jaz Al-Ilmi No 30, 

6.ROYAL JELLY
Boleh meringankan, memperbaiki atau menyembuhkan hampir ke semua jenis penyakit diantaranya:
Ketidakhadaman, Kurang Selera Makan,Sakit Kepala, Cepat Letih, Imsomnia (Masaalah Tidak Boleh Tidur),Kesakitan Ketika Datang Haid, Keluaran Cairan Putih Dari Faraj, Penyakit Lelah, Bronchitis (Sakit Pembuluh Nafas), Arthitis (Sengal Sendi), Rheumatism. Penyakit Hati (Liver),Penyakit-penyakit kulit seperti Psoriasis, Dermatitis, Pellagra, Eczema, Sakit Tali Perut (Gastris), Luka Dalam Perut (Ulser), Gastritis.,penyakit jantung, penebalan saluran darah (atherosclerosis).kencing manis, gangguan urat saraf, allergi, buasir, varicose veins (urat darah bengkak).Kolesterol, paras gula dalam darah, tekanan darah tinggi.
ROYAL JELLY JUGA Menambahkan kekuatan badan & meningkatkan daya pemikiran, Meningkatkan kemampuan seks, Mempercepatkan penyembuhan, Memperlahankan proses penuaan, melanjutkan usia, Bertindak sebagai antibioti

No comments:

Post a Comment